valkoista sisustamista, kirpparilöytöjä ja unelmia

sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Fiinimpi kutunjuusto ja helpoin pääsiäiskranssi

Minä päivittäisin blogia vaikka ihan joka päivä, mutta... 
Kuka varastaa minun aikaani??!
Joku sanoi, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä nopeammin aika kulkee!
En kyllä suostu olemaan vielä kauhean vanha!! :)

Eilisen vietin taas Helsingissä. Jo kolmas viikonloppu peräjälkeen, kun siellä käyn! Voisin kohta muuttaa osoitteenikin sinne :)
Siellä kulkiessani käyn aina kukkakaupoissa. Ja olen kateudesta vihreä (ja kaikki sateenkaaren muutkin värit) pientenkin kauppojen ihanasta valikoimasta! Eilenkin bongasin erilaisia narsisseja (EI siis pelkkiä tetejä!!!), kirjopikarililjoja, erivärisiä hyasinttejä ja monia muita ihania sipulikukkia! Ja huomasin olevani oikea sipulikukkafani!
Leikkokukkavalikoima on upean laaja, tulppaanejakin ja ranunculuksia oli vaikka mitä. Perus-settiä olivat myös papukaijatulppaanit, jotka täällä ovat tilaustavaraa. Ja juuri SE tässä onkin minulle se "ongelma". Kyllähän täälläkin saa kaikkea, mutta ne on aina tilattava!! Heräteostoksille ei siis juuri jää sijaa. Ja jos nyt joku ajattelee, että liikkuvatko sitten erikoisuudet, kun volyymi täällä on hurjasti pienempi, kuin Helsingissä, niin olen sitä mieltä, että ihmiset oppivat, kun niitä hellästi opettaa! Ei ole pakko tyytyä pelkkään keltaiseen ruusuun, kun maailma on avoin! If You know what I mean...
Joskus minä vielä sen unelmani toteutan ja perustan oman kukkakaupan/kahvilan!
Ehkä.

Meidän ruokapiiri on lähtenyt lentoon! Ihan mahtavuutta!! En olisi aloittaessani sitä uskonut. Facebook-sivujen avaamisen aikoihin mietin, että jos saadaan 50 ryhmäläistä niin olen iloinen! Iloni on nyt kolminkertainen!
Itse tilasin viime toimituksen yhteydessä kutunjuustoa. Siitä riitti niin salaattiin kuin jauhelihapihvien seuraksi. Alkuun aateloimme sen kuitenkin hiukan ylellisemmin viikunahillon ja saaristolaisleivän kaveriksi. Ihanaa!!

Meillä on takapihalla ainakin 10 isoa, vanhaa koivua. Kovin tuulinen kevät on saanut aikaan sen, että erikokoisia oksia on takapiha täynnä. Pidimme pojan kanssa pihatalkoot ja siihen kuului muunmuassa risujen kerääminen. Suurimmat oksat kannoimme kompostiin, mutta pienemmistä kiepsautin ympyrän vanhoihin rautaämpäreihin. "Kransseihin" en käyttänyt rautalankaa, koska pysyvät ämpärin suulla hyvin muodossaan! Keskelle voikin sitten laittaa narskuja, muscareita ymym hiukan pakkasta sietäviä sipulikukkia. 

Hitsin, hitsi! Hyasintit eivät tottele minua! Tilasin keltaisia hyasintteja poikani rippijuhla- ja siskon pojan nimiäiskimppuihin. Vaikka ne ovat ruukussa ja kylmässä, ne pirulaiset alkavat aueta, vaikka lupaa ei ole annettu! Yksi oli "pakko" jo leikata maljakkoon ja toinen on nyt näinä päivinä kokemassa saman. En valita, tuoksu on mitä ihanin ja väri sopii pääsiäiseen, mutta en tiedä kuinka minun visioni hailun keltainen-vaalean violetti-valkoinen-vaalenvihreä-värityksellisistä kimpuista onnistuu... Elämme jännittäviä aikoja :)


Poika keräilee parhaillaan viimeisiä kirkkomerkintöjä rippipassiin ja minä alan ruoanlaittoon ilman kiirettä. Suloista sunnuntaita!

Nähdään rakkaat, Jenny

2 kommenttia:

Kiitos, kun ilahdutit minua tervehdykselläsi!