valkoista sisustamista, kirpparilöytöjä ja unelmia

keskiviikko 27. huhtikuuta 2011

Ihana kevät...

...joka ilmeisesti hetkellisesti viilenee juuri sopivasti vapuksi:( Meillä oli ihana pääsiäinen ystävien, jääkiekon ja hyvän ruuan värittämänä. Minulla on varmasti maailman ihanimmat ystävät!! Ja olen niin onnekas, että ystäviä ja varsinkin hyviä sellaisia on paljon! Pääsiäisenä maistoin myös ensimmäisen kerran kampasimpukoita. Ihan olivat hyviä, mutta tuskimpa ravintolassa tilaisin. Ja mikä parasta joku muu teki kerrankin minulle ruokaa:)
Kovasti olemme lämpimien kelien innostamana siivonneet pihaa, niinkuin ilmeisesti kaikki muutkin. Mies haravoi pihan ja tänään pesi kasvihuoneen ikkunat. Minulla on varmastikin maailman ihanin kasvihuonekin!! Naapurikylän vanhan koulun ikkunoista mies sen veljensä kanssa viime kesänä rakensi. Sen siivoamisesta intoutuneena laitoin kuvatkin. Ensimmäinen on viime syksyltä ja alempi on viime kesältä. Ihanan rehevää vihreätä! Sitä odotellessa!
Hyasintit avautuivat juuri sopivasti pari päivää pääsiäisen jälkeen:) No tietysti parempi myöhään, kuin ei ollenkaan. Hurmaavalle ne tuoksuvat ja ovat niin ihanan keväisessä värissä. Ainoa keltainen, josta pidän. Uusien Hai-saappaitteni lisäksi tietenki!
Vapuksi menemme isolla porukalla ystäväperheen luo kylästelemään ja minut on valittu jälkiruokavastaavaksi. Se minulle sopii! Etsiskelin suosikki resepteistäni jo ne parhaat. Leipominen on kyllä kivaa!
Samalla kun vappu lähestyy, lähestyy myös Ärrän muuttopäivä! Minua hiukan jo hirvittää, kuinka se tuon laitakammoilijan kanssa sujuu ja haikeuttaa lähteä tutulta kotitallilta! Voin vain toivoa, että kaikki menee hyvin... Tallin pitäjän kanssa kyllä eilen sovimme, että pieni rauhoittava humaus on ponille annettava. Se kovasti huojentaa, että uusi talliemomme ottaa meidät avosylin vastaan, eikä ole pelästynyt Ärrän kammoja ja kiimoja!
Tein tänään ihania löytöjä pikku salapaikasta ja niitä alan nyt tuunailemaan ja pesemään. Ehkä niistäkin tulee vielä kuvia jossain vaiheessa.
Tortillat odottavat, joten iltapalalle mars!
Nähdään rakkaat, Jenny
P.s Veteraanipäivän kunniaksi kävin heti aamusella toivottamassa papalleni iloista päivää. Vuonna 2009 hänelle myönnettiin Suomen valkoisen ruusun ensimmäisen luokan mitali kultaristein. Aika ylpeä olen papastani!

3 kommenttia:

  1. Ehkä kyllä hienoin kasvihuone ja aivan ihania nuo hyasintit! En tiennyt että niitä on tuonkin värisinä...

    VastaaPoista
  2. Noin hienoa kasvihuonetta en edes ole osannut kuvitella olevan olemassa:) Ensin pitäis se talo saada ja sitten jotain tuommoista..

    VastaaPoista

Kiitos, kun ilahdutit minua tervehdykselläsi!