valkoista sisustamista, kirpparilöytöjä ja unelmia

keskiviikko 29. elokuuta 2012

Alttarikynttilät

Jee!! Minä sain tänään uuden pyykinpesukoneen! Ei sitä vielä ole edes sisälle peräkärrystä kannettu, mutta jo tieto siitä, että se on omalla tontilla, saa tuon pyykkivuoren tuntumaan hiukan pienemmältä urakalta!
Nautin kovasti myös nyt jo ihanan syksyisistä aamuista, pihlajanmarjojen punaisuudesta ja tunnelmallisista, hämärtyvistä illoista. Poltan paljon kynttilöitä, ihan kesälläkin, mutta näin syksyllä se räjähtää käsiin! Löysin pitkiä, ihan oikeita alttarikynttilöitä ja niitä olen polttanut kaiket illat. Ne ovat niin isoja, että valaisevat todella hyvin ja ovat aika näyttäviä. Vanhaan emaliämpäriin laitoin hiekkaa alle ja suolaa päälle kauniiksi pinnaksi ja tökkäsin kynttilät hassusti hiukan vinoon:) Olen pitkään jo halunnut sellaista vanhaa, ranskalaista kirkkokynttelikköä, mutta arvatkaa onko se nyt suorastaan pakottavaa, kun minullahan on jo kynttilätkin valmiina:) Mutta minä olen köyhä, on pakko vain tyytyä sellaisesta haaveilemaan!
Kuvissa on muuten uusin hankintani, suloisesti kulahtanut rautatuoli. 10 euron hinnalla en voinut sitä jättää ostamatta, vaikka vähän erilaisesta olen haaveillutkin; Tolixista tai sellaisesta (jälleen kerran) vanhasta ranskalaisesta...
Nähdään rakkaat, Jenny

4 kommenttia:

  1. Tuolihan aivan ihana ja kauniisti ruosteessa. Tunnelma kohdillaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minäkin kovasti tuolista pidän:) Ja juuri sopivasti ajan hammas on sitä purrut!

      Poista
  2. Ihan mahtava idea! Meillä kun on jos jonkin moisia vanhoja ämpäreitä ja muita "kippoja", nyt tiedän taas yhden uuden toimen niille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja tämä toimii siis ihan normaali kruunukynttilöilläkin! Itse ajattelin laittaa ehkä sisärappusiinkin, mutta ainakin ulkorappusille erilaisiin ämpäreihin kynttilöitä, ainakin Jouluksi! Suola on hyvä "pinnoite" sisäkäyttöön, koska ei pala, niin ei haittaa vaikka kynttilä palaisi vähän liian loppuun! Vanhoihin kakkuvuokiin saa myös hienoja kynttilä"asetelmia".

      Poista

Kiitos, kun ilahdutit minua tervehdykselläsi!